Suriname deel 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anneveenbrink - WaarBenJij.nu Suriname deel 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anneveenbrink - WaarBenJij.nu

Suriname deel 2

27 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal, het werd wel weer tijd om weer eens te vertellen wat ik hier allemaal zoal heb beleefd en gedaan.

Inmiddels zijn we bezig met onze derde week van het coschap, volgende week is dan de laatste week bij de gynaecologie en daarna lopen we nog 4 weken bij de verloskunde. Op zich is het coschap nog steeds best prima. De polikliniek en operaties zijn alleen vrij monotoon en veel zelf doen zit er daar helaas niet in. Het werken op de zaal/afdeling daarentegen vind ik wel echt leuk, er is genoeg te doen en er is ook genoeg tijd om de patienten wat aandacht te geven en een babbeltje te maken. Daar vermaak ik me dan ook best goed!

Verder zijn de weekenden lekker gevuld. Twee weekenden geleden zijn we op zaterdag eerst naar de vlindertuin geweest, was best heel interessant en ook erg mooie vlinders (hoe kan het ook anders in een vlindertuin haha), daarna zijn we doorgereden naar de colakreek. Dat is een soort natuurlijk watertje vlak bij het internationale vliegveld (dat trouwens echt super klein is, een beetje vergelijkbaar met Eindhoven maar dan misschien nog wel kleiner). Het water ziet er daar uit als cola (vandaar de naam ook), maar helaas proeft en smaakt het niet naar cola, namelijk eerder dan oude thee met vieze stukjes erin ofzo. Maar was wel erg leuk daar. Zondag zijn we lekker naar het zwembad van hotel Krasnapolsky geweest, al met al een lekker relaxt weekendje dus.

Afgelopen weekend zijn we zaterdag naar de centrale markt geweest, wat een drukte daar zeg haha. De groentes zagen er best heel prima uit (en smaakte ook lekker ’s avonds met eten), maar de kledingafdeling bijvoorbeeld stelde niet zo veel voor. Daarnaast was er ook een afdeling met kippen en vissen, echt bizar om te zien hoe ze die mega vissen in stukjes hakken. Hebben we ook weer meegemaakt zullen we maar zeggen haha.
Tijdens dat we daar op de markt waren, liep er opeens een hele stoet mensen voorbij en begonnen alle mensen super hard te klappen en roepen. De reden: Bouterse liep langs. Dat was echt een hele happening haha. Op de terugweg naar huis zagen we een hele stoet mensen met gele shirtjes van een andere politieke partij. Die zijn we toen gevolgd naar het nationale voetbalstadion (ziet er meer uit als een stadion van een beetje goede amateurclub), en daar was een soort festivalachtig iets gaande als promotie van Brunswijk (als ik het goed schrijf). De hele zaterdag stond de stad dus in teken van politieke campagnes. Wel tof om mee te maken.
Zondag tot slot hebben we met de fiets ongeveer 55 kilometer langs de plantages afgelegd aan de overkant van de rivier, dus met fiets en al op een klein vissersbootje de Surinamerivier over en dan fietsen maar. Was heel erg mooi allemaal, en ook wel fijn om niet in de drukke stad te fietsen. Vind het toch een beetje lastig nog hoor dat stomme links rijden haha, al went het wel.

Het weer is nog wel oke, maar de regentijd is helaas wel echt begonnen nu (denk ik). Elke dag zijn er wel wat stortbuien (tot nu toe gelukkig altijd als wij binnen in het ziekenhuis zijn) en gisteren is er ook flinke bliksem geweest. Dat is zelfs ingeslagen waardoor de echo-apparaten (hopelijk tijdelijk) niet werken, dus dat was wel heftig. Maar het is en blijft wel lekker warm haha.

Komend weekend gaan we naar Galibi en Frans Guyana op schildpaddentour. Hopelijk zien we ook daadwerkelijk wat schildpadden, het schijnt het goede seizoen daarvoor te zijn, dus er is hoop!

Lieve groetjes, Anne

• 29 Mei 2014 - 15:01

Ingrid Veenbrink:

Je hebt weer veel meegemaakt! Leuk om te lezen.
    Ben benieuwd of je schildpadden gaat zien.

Groet van je vader en moeder

• 29 Mei 2014 - 16:05

Thea Honders:

Hi Anne,

Leuk om je verslagen te lezen. Blijven we hier ook een beetje op de hoogte van wat je allemaal meemaakt. Heel veel plezier op je schildpaddentour.

Lieve groeten; Henk & Thea

• 29 Mei 2014 - 18:37

Willemijn:

Superleuk om te lezen Anne:)

XX

• 29 Mei 2014 - 21:03

Ingrid:

Hoi Anne,
    Erg leuk om weer wat over je belevenissen te lezen, geniet er maar goed van, voor je het weet ben je weer thuis(ook wel weer gezellig natuurlijk)

Groetjes, Ingrid

• 30 Mei 2014 - 13:22

Nicole:

Hoi Anne
    Fijn dat je het naar je zin hebt en duim voor jullie dat je de schildpadden gaat zien

• 03 Juni 2014 - 21:04

Yvonne Jensen:

Hoi nicht. Als ik het zo lees is het 1 groot feest. Ik kan niet wachten om de gedetailleerde verslagen te horen.time flies when you have fun dus .... :)