Eerste dagen in het zonnige Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anneveenbrink - WaarBenJij.nu Eerste dagen in het zonnige Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anneveenbrink - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in het zonnige Paramaribo

15 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Het werd wel eens tijd voor een eerste verslag, door alle leuke dingen komt het er namelijk maar niet van haha. Vorige week maandag was het zover; Sophie en ik begonnen aan onze lange vlucht naar het mooie, warme en groene Suriname. De vlucht verliep helemaal prima en er was genoeg lekker eten aan boord (zoals jullie me kennen; ik ook weer blij). Na aankomst hebben we nog een uur in de taxi richting de stad gezeten en toen viel direct al op hoe super mooi groen het hier is.
Bij aankomst werden we opgewacht door de huisbaas en de huisgenootjes hier, echt super lief allemaal. Daarna de koffer maar eens uitgepakt, de kamer geinstalleerd, een frisse koude douche genomen (er is alleen koud water hier) en daarna lekker naar bed.
Dinsdag zijn we naar het ziekenhuis waar we coschap lopen geweest voor een soort rondleiding, woensdag zijn we naar de vreemdelingendienst aan de andere kant van de stad geweest (je moet je visum verlengen als je langer dan 30 dagen wilt blijven) en hebben we fietsen gehuurd. Toen alle regeldingen klaar waren, hebben we nog een hele poos langs de waterkant (langs de Suriname rivier) gelopen en in de palmentuin gezeten. ’s avonds hadden we gezellig afgesproken met Petra (zij is echt bruin geworden!). Donderdag zijn we naar het zwembad geweest en vrijdag op ontdekkingsreis naar de Tulip. Dat is een soort mega grote supermarkt hier, waar je ook producten uit Europa enzo kan kopen. Best fijn, maar ook een stuk duurder dan de rest van de boodschappen hier. Het meeste halen we dan ook bij de ‘Chinees’, dat zijn lokale kleine supermarktjes. Vrijdag aan het einde van de middag hebben we ons eerste tripje gedaan; de rivier op met een bootje en dolfijnen spotten. Dat was echt tof, we hebben best veel dolfijnen dicht bij de boot gezien. Daarna (redelijk) vroeg naar bed, want de volgende dag moesten we weer vroeg weg. We zijn toen een stukje richting het binnenland gereden en daar hebben we de Brownsberg beklommen en afgedaald richting een super mooie en verfrissend koude waterval. Tijdens die tocht loop je door het bos en kom je allerlei diersoorten tegen, waaronder apen. Zondag zijn we nog naar Fort Zelandia geweest, daar geven ze elke zondag een rondleiding waarbij ook veel over de geschiedenis van Suriname wordt verteld. Verder hebben we die dag rustig aangedaan en nog wat voor het coschap doorgenomen.
Want afgelopen maandag begon het echte werk hier; het coschap gynaecologie. Inmiddels zitten de eerste dagen erop, en het is best prima. De artsen zijn aardig en we kunnen aardig wat zelf doen. We hoeven ons dus niet te vervelen. En als we ’s middags rond 3 uur naar huis mogen (echt betere tijden dan in Nederland) voelt het meteen weer als vakantie. Echt fijn hoor!
Oh ja, het weer is heel mooi. Elke dag lekker warm en zonnig, soms met wat bewolking. Ondanks dat het nu de regentijd is, heeft het vandaag pas voor het eerst echt hard geregend. Niet dat we daar veel last van hadden, want we zaten droog in het ziekenhuis. Laten we hopen dat het de komende dagen/weekenden net zo mooi blijft als nu!
Op dit moment zijn we aan het bedenken wat van de komende weekenden willen gaan doen (hebben hele lijsten al gemaakt/bedacht), maar tips zijn nog welkom ;)

Lieve groetjes, Anne

P.S. ik heb wel een camera bij me, maar geen snoertje om de foto’s op de computer te zetten (technisch als ik ben), dus die moet ik jullie nog even verschuldigd blijven

• 16 Mei 2014 - 15:20

Ingrid Veenbrink:

Hoi Anne,

Leuk dat je begonnen bent om een reisverslag te maken. Je maakt zo veel mee dat voor je het weet je van alles gaat vergeten. Zo kunnen wij ook lekker op de hoogte blijven. Geniet, maak plezier en wij zien nu al uit naar je volgende verslag.

Kus mama en papa en natuurlijk Lars

• 16 Mei 2014 - 22:39

Yvonne Jensen:

Hoi nicht. Leuk dat je ons mee laat genieten van jouw avontuur. Het wordt een echt familiedingetje: grote reizen n.a.v. studie of interesse. Heel veel plezier en ik zie uit naar een volgend verslag. Dikke kus.

• 19 Mei 2014 - 18:03

Ingrid De Wit:

Hey Anne,

Leuk hoor om je reisverslag te lezen, je hebt al een hoop meegemaakt en je bent er nog maar net.
    Dolfijnen apen, nou ik ben benieuwd wat je allemaal nog gaat tegenkomen, ik blijf je in ieder volgen,

Lieve groetjes,
    Ingrid Wim, Emiel en Jeroen

• 25 Mei 2014 - 17:49

Irina En Willem:

Lieve Anne,

Leuk reisverslag. Heel veel plezier daar en succes met je Co. Schappen.

Groetjes en een poot van Bas.